Friday, April 2, 2010

Hectic Khamis

Khamis lalu sangatlah penat kerana saya perlu mengejar dateline. Suddenly, bos saya inform yang beliau tidak masuk office that day sebab sakit mata. Kami boleh berdiskusi on next Monday sebab Jumaat ada gotong-royong. Lega~ After all, dah 90%. Tinggal nk touch-up sket. So, biasa la, lepas di 'extend' rentak menjadi perlahan. Hehe.


Petang husband datang lewat,ada last minute nyer kerja. Dalam 5.30pm baru sampai. Sebelum tu,saya sempat pinjam kawan punya novel. Sebab saya mcm dapat rasa yang saya terpaksa menunggu husband bermain futsal. Normally, husband akan hantar saya pulang ke rumah. Kemudia berpatah balik ke Segambut. Tapi hari ni, disebabkan husband lambat dari biasa, saya yakin yang husband akan terus ke Segambut. Tarrrraaaaaaa! Tekaan saya mestilah tepat! Sebelum ke gelanggang futsal, husband seperti biasa akan membelikan saya bekalan sebagai tukang teman. Hahaha.. Tong Garden-cashew nut, air soya, twisties. Waaahh..leisure sungguh. Sebab saya tak suka tunggu dalam gelanggang. Panas. Melekit. Jadi tunggu dalam kereta, sambil menikmati makanan yang enak bersama novel bagus di tangan. Heaven. 


Sedang berenak-enak, Berry hitam husband berbunyi. Caller; His boss! Saya pick-up sambil menerangkan yang husband bermain futsal dan saya berjanji husband akan menelefon semula  dengan kadar segera. His boss cakap ok dan beliau berharap agar husband dapat menghubunginya semula. Jam menunjukkan angka 6.40pm. Saya dapatkan husband. Setelah membuat panggilan, husband terus gerak balik tanpa menghabiskan game. Alasan? Perlu bergegas ke Parlimen;temujanji pukul 8.00 malam. 
Bergerak laju, sampai Bukit Antarabangsa sekitar jam 7.30. Lepas Maghrib, husband bersiap. 


Bersama laptop, kami ke Parlimen. Woot! Woot! Sumpah penat + mengantuk.
Ramai sangat Menteri-Menteri yang kami jumpa. Tak terkira. Wakil-wakil rakyat. Urghhh. Bosan la saya. Sib baik bawak novel yang saya pinjam. Setelah berjumpa dengan seorang Dato', husband bergerak untuk memulakan kerja bersama seorang Menteri. Saya? Masih di depan Dewan Rakyat, di atas sofa bersama novel di tangan. Selesai kerja, Dato' bagitau husband, 'Terima kasih banyak-banyak,kalau esok you nak dtg lambat pon takper.' Heheh..takper Dato'. Boleh lagi nak gagah bangun pagi esoknyer.


On the way balik dalam kereta, Dato' msg terima kasih dan penghargaan. Sampai jer rumah husband's immediate boss msg jugak. Msg terima kasih lagi,dan dia meminta maaf kepada saya. Saya? Eh, takper.. saya takder masalah. Kerja tetap kerja. Walau pukul 1 pagi kena pergi office pun saya redha. Insya Allah.


Jumaat,2 April 2010.
Saya call husband. Your boss ade cakap apa2 tak? Husband cakap his boss cakap thanks lagi sbb bersusah payah semalam, and his boss cakap,'Give this to your wife'. Oh so sweet!  Sangat bertimbang rasa. Hari-hari ke Parlimen pon takper. Heheh..Saya mendapat satu box kepingan coklat yang nipis seperti kertas, ditaburi kepingan2 badam. Mak ai.. Sedap bangat. Sila rujuk gambar dibawah. 




  Owh,ini saya punya!                                


Ok bye, nak rehat. Ngantuk. Tata! Oh tetiber terindu pada ngomelan seorang designer dan terindu mahu melihat kelibat Umar! Ah, rindu dong!

2 comments:

shu said...

sedap nya! nyumnyum..

Nurul+Hafiz said...

Heheh..kak shu,sedap! tapi dah abes. Mane imran nih? kan best kalo imran leh blog jugak. haih~